Az ökoszisztéma olyan dolog, amely arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy több terméket vásároljanak egyszerre. Mindez az iPhone-nal kezdődik. Megveszed a vadonatúj iPhone készüléket, majd hirtelen lesz egy iPad-ed, egy Mac-ed, egy Apple TV-éd, egy Apple Watch-od, egy AirPods-od és nem sokára egy HomePod-od.
Miért? A piacon több más termék is lehet, amelyek nemcsak jobbak, de olcsóbbak is. S ha az Apple családot választod, akkor nem tudsz harmadik féltől származó termékeket használni, mert ezek a szolgáltatások általában nem kompatibilisek az Apple szoftvereivel vagy hardvereivel.
Az olyan platformok, mint az iCloud, az airplay, az airdrop és a szinkronizáció, lehetővé teszik számunkra, hogy egy feladatot elindítsunk egy eszközön, és folytassuk egy másikon. Például elkezdesz írni egy dokumentumot a Mac-eden, de el kell hagynod a házat, így az iCloud-fájloknak és a több platformos alkalmazásoknak köszönhetően folytathatod a doksi írását az iPhone-odon. Vagy elkezdesz üzenetet küldeni a telefonodon, de közben zenét hallgatsz a HomePod-on, tudod, hogy az értesítés ott van, de nem szeretnél a telefonodhoz nyúlni. Mit csinálsz? Megkéred Siri-t, hogy a HomePod-on keresztül olvassa el az értesítéseket.
Az egyik legjobb lépés az AirPods volt, mert az iPhone 7 fejhallgató-csatlakozójának eltávolítása arra késztette a felhasználókat, hogy AirPods-ot vásároljanak. A kialakítás valamint az ökoszisztéma gördülékenysége így megteremtette a vezeték nélküli fülhallgatók iránti igényt, hiszen az AirPods W1 chipet használ, amely lehetővé teszi az AirPods számára azt, hogy automatikusan csatlakozzon bármely iCloud-fiókhoz.
Az eszköz családok vagy "ökoszisztémák" így a konzisztencia segítségével gördülékeny és megbízható felhasználói élményt nyújtanak, így nem meglepő, ha az idő nagy részében az Apple arra törekszik, hogy lenyűgözze és támogassa fogyasztóit.
Vásárolsz egy iPhone-t, és hirtelen lesz egy smartwatch-od, egy intelligens hangszóród és egy csúcslaptopod. Vajon jó ez a fogyasztóknak? Segíti elmélyíteni a kapcsolatainkat, s ezáltal boldoggá tesz minket, vagy csak arra késztet, hogy több pénzt költsünk?
A legnagyobb kérdés az, vajon mennyire éri meg az Apple berkein belül maradni, érdemes lenne kimozdulni más gyártók termékei felé? A tegnapi Keynote-on bemutatott iPad már kompatibilis más gyártók ceruzáival is. Lehetséges, hogy a gyártó is elindul egy másik irányba? Te örülnél annak, hogyha a Mac-hez már nem csak az Apple 49 990 forintos billentyűzetét használhatnád?
(Forrás: applemagazine.com)