Mielőtt belesnénk az elemzés részleteibe, ismerd meg a három új modellt, az OLED kijelzővel bemutatkozó iPhone XS és XS Max, valamint az LCD képernyővel debütáló iPhone XR-t!
- Bemutatkozik az iPhone XS és XS Max! - Megjelenés, árak, jellemzők és specifikációk
- Bemutatkozik az iPhone XR! - Megjelenés, árak, jellemzők és specifikációk
A Barron KeyBanc Capital Market elemzői egy olyan befektetői iratot tettek közzé, amelyben megmutatták, milyen hatással lesz a képernyő méretének változtatása az iPhone felhasználók igényeire. Ebben kifejtették, hogy az elmúlt 6 évben a képernyőméret volt az a funkció, amely következetesen "hozzájárult a mennyiségi és árképzési mutatók változásához" – vagyis ez tette igazán népszerűvé a készülékeket.
"Ez nyilvánvaló volt az iPhone 6-os ciklusban, ahol a kijelző méretének növelése mind az árat, mind a köré gyűlő tömegeket is képes volt megnövelni. Illetve egyértelmű volt az iPhone X esetében is, ahol egy hasonló méretű kivitelezésbe nagyobb kijelzőt építettek, ami erőteljes árváltozást is eredményezett."
Természetesen ez a megállapítás nagyrészt az iPhone 6 megjelenési évéből származik, amely az 5,5 hüvelykes iPhone 6 Plus készüléknek köszönhetően rekordszámú iPhone eladást eredményezett az Apple számára. Ahogy a KeyBanc elemzője írja, az iPhone X is sikeres átlagos eladási árat eredményezett, de az idei iPhone-oknak ez alapján még jobban kell szerepelnie.
A KeyBanc elemzői szerint a 6,1 hüvelykes iPhone XR segít az iPhone átlagos eladási árainak emelésében, mivel ez "ár prémiummal" fog járni, amely magasabb, mint az iPhone 8 és az iPhone 8 Plus összesített átlagos eladási ára.
Egy másik dolog, amit a KeyBanc is megjegyez, hogy nem számítanak "jelentős növekedésre az iPhone kiadott készülékek mennyiségében", ehelyett arra következtetnek, hogy a hangsúly inkább az átlagos eladási áron lesz. Ennek a hátulütője a KeyBanc szerint az, hogy jövőre az Apple valószínűleg "eléri azt a maximális méretű kijelzőt, ami növelhette eddig a keresletet ".
"Az Apple jövőbeni iPhone-felépítése valószínűleg maximalizálja a készüléken lévő szabad helyet a kijelzőnek. A telefon mérete így pont akkora marad, hogy elférjen a nadrágzsebben, ami azt sugallja, hogy a képernyőméret elért egy határt, ami miatt már nem lesz többé hajtóerő az eladások során. Továbbá nem számítunk olyan új hardver tulajdonságra, amely a belátható jövőben utánozni tudná a képernyőméret árképzési képességét."
(forrás: 9to5mac.com)