Mire jó a 3D Touch?

2016. május 11. -
Immár több, mint 6 hónap eltelt a 3D Touch elindulása óta. Nem túlzás azt állítanunk, hogy nem úgy sült el, ahogyan az Apple-nél tervezték. Éppen ezért megkérdeztünk körülbelül féltucat iPhone 6s/iPhone 6s Plus felhasználót arról, hogy rendszeresen használják-e ezt a funkciót, és a legtöbben nemmel feleltek a kérdésre. Sőt, a keményvonalas felhasználók több problémát hoztak fel az iPhone 6s 3D Touch kijelzői kapcsán, mint előnyt.
Mire jó a 3D Touch?

Hogy igazságosak legyünk a kaliforniai cégóriással szemben, meg kell említenünk, hogy mindigis remekül egyensúlyoztak a hardveres tudás még hasznosnak mondható határán. Ezúttal is egy igencsak jövőbemutató funkciót találtak ki a nyomásérzékeléssel, mint kihasználható adottsággal.

A működés hatékonyságára és a megvalósításra ezúttal sem lehet panasz, működik ahogy kell. Az új taptic visszajelző rendszer is tökéletesen teszi a dolgát. Azt is le kell szögeznünk, hogy az az állítás, miszerint a 3D Touch funkciók miatt az iPhone 6s kijelző csere bonyolultabb és gyakoribb folyamat lesz, mint az elődmodellekéi mára megdőlni látszanak - bár érdemes hozzátennünk, hogy az alkatrészek átlagosan 1,5-2 év használat után hibásodnak meg, így a 6s kijelzőről még nem adhatunk releváns információkat.

A probléma ott kezdődik, hogy a 3D Touch mögött a szoftver funkciók terén  igencsak le van maradva az elvárttól. Személy szerint én is elég kevés esetben használom ezt az újdonságot, lássuk mik azok az esetek, ahol – szerintem – mégis jól használható és hasznos tud lenni ez a fajta interakció:

Quick Actions (gyors utasítások): Nagyon hatékony többek közt a Podcastok gyors folytatási, kiválasztási lehetősége. A külső alkalmazások közül megemlíteném a Launch Center Pro-t, amivel személyre szabhatjuk a gyorsan elindítható dolgainkat.

Betekintés üzenetekbe: Elég sok helyen működik a funkció, a gyári alkalmazásokban (például Levelező) illetve a külső appokban (pl. Tweetbot) egyaránt. Megkérdőjelezhetetlenül hasznosnak tartom, hogy gyorsan be tudunk tekinteni egy-egy üzenetbe anélkül, hogy meg kellene nyitnunk azt.

Kurzor

A kijelöléseknél véleményem szerint az egyik leghasznosabb dolog, amit ki lehetett az iPhone 6s érintőkijelzőjére találni. Nem egyszerű ugyan hozzászokni eleinte, de amint sikerül, óriási segítség lesz minden olyan esetben, ha egy szövegrészletet szeretnél kijelölni minél egyszerűbb módon. Azonban negatív oldala is van a dolognak: a funkció nem működik mindenhol. A kurzor mozgatásához elég a billentyűzetsoron nyomnod az ujjad, majd mozgasd amerre éppen szükséges. Ezenfelül egy erősebb nyomással tudod aktiválni a gyors szövegkijelölést.

iPhone 6s 3D Touch kijelző

Előbújik rejtekéből a 3D Touch

Ami véleményem szerint a legjobban a 3D Touch útjában áll, az maga a módszer, ahogyan az aktiválását kitalálták Cupertino-ban. Nincs semmilyen látható jele a használatának. Gyakorlatilag rejtve van a funkció. Egy felhasználói felületnél alkalmazott funkciónál ennek nem szabadba így lennie.

Ugyan elég nagy fejtörést okozhat, mégis azt gondolom, az Apple-nek ki kellene találnia egy módot arra, hogy a felhasználói interfészen jobban “látható” legyen az iPhone 6s 3D Touch funkciója, hiszen úgy jóval több inger “kényszerítené” arra a felhasználókat, hogy használják, és kihasználják a benne rejlő lehetőségeket.

Illetve, ha a cégnél úgy gondolják, hogy ez a funkció mégis megmarad ilyen gyorsutasításos okosságnak, akkor legalább legyen konzisztens és az egész rendszeren átívelő. Jelenleg valahol működik a funkció, valahol nincs implementálva, néhol egy bizonyos módon oldották meg, máshol mást tud. Nincs egységesség, aminek következtében nehéz hozzászokni az egészhez. Ezenfelül vannak olyan közkívánatnak örvendő kérések is, amiket illene figyelembe venni az iOS 10 fejlesztése során. Ilyen lehet például a 3D Touch integrálása a Vezérlőköpontba, ahol többek között például egyszerűen válthatnánk vele a WiFi-pontok között.

A 3D Touch funkciók lehetnének többek, mint egyszerű gyorsfunkciók

Jelenleg a 3D Touch funkciók nem jelentenek mást, mint egy meglévő funkció gyorsabb elérését. Ezenfelül semmilyen pluszt nem nyújtanak.

Ehelyett, vagy inkább emellett a 3D Touch használható lehetne új dolgokra is. Egy egészen új világot lehetne vele megnyitni a felhasználók számára. Elég lenne az, hogyha az iOS 10-ben az Apple implementálna – szokásához híven – egy-egy jailbreak-elt készülékekhez már elkészített megoldást, mint amilyen a widget-szerű információnyújtás is.

iPhone 6s 3D Touch funkciók

Az esetleges jövő

Ha a cégóriás is így gondolkodik ezen a területen, azt gondolom,  hogy egy igazán hasznos funkciót faraghatnak a 3D Touchból a közelgő iOS 10-es rendszer megjelenéséig. Merészebb álmainkban talán egy olyat is elképzelhetünk, hogy például egy pénzügyi alkalmazás grafikonján alkalmazva az erősebb ujjnyomást, előjöhetne egy részletesebb információcsokor az adott valutáról. Ez csak egy példa természetesen, de gondolj bele, mennyi olyan terület és alkalmazás van a telefonodon most, ahol ki lehetne használni ezt a funkciót.

Nem mellesleg ez nem is nagyon különbözik a sima Peek (betekintő) funkciótól. Mindössze a betekintés helyett egyből feljöhetne egy másik nézet.

Mindent összegezve azt állapíthatjuk meg, hogy érdemes lenne az Apple-nek ezzel a funkcióval foglalkoznia, hiszen jelenleg egy remek csapatban cserepadon ülő játékosnak felel meg a 3D Touch. Abba az irányba kellene menniük, hogy a kezdőcsapatban kapjon helyet ez az újdonság. A cupertinoiakat ismerve rá fognak jönni a megfelelő implementálás módjára. A minimum amit elvárnánk az lenne, hogy a fejlesztők kezébe több lehetőséget adjanak ilyen téren az iOS 10 megjelenésével, hiszen ezzel új lehetőségeket nyitnának meg önmagában is. Ki ne szeretne egy forradalmi 3D Touch funkciót a kedvenc applikációjában viszontlátni?

Te milyen gyakran használod ezt a funkciót? Mit gondolsz, hogyan lehetne fejleszteni? Kérjük ha van gondolatod, oszd meg velünk a kommentszekción keresztül!

10 egyszerű trükk arról, hogy szabadíts fel akár TÖBB GIGÁNYI helyet a készülékeden 10 egyszerű trükk arról, hogy szabadíts fel akár TÖBB GIGÁNYI helyet a készülékeden
2017. június 7.
Telefonod tárhelye tele van használhatatlan szeméttel. Nemrégiben az Apple-t illeték kritikával amiatt, hogy az iOS nagyon sok helyet használ. Hiába veszünk 16 GB tárhellyel rendelkező készüléket, valójában nem tudjuk ezt kihasználni.
A 10 leggyakoribb iPhone 6 meghibásodás és ezek megoldásai A 10 leggyakoribb iPhone 6 meghibásodás és ezek megoldásai
2016. augusztus 24.
Ha nem szeretnél állandóan iPhone szervizbe járni, vagy különböző problémamegoldó oldalakat, fórumokat böngészni, akkor mindenképp olvass tovább! A következőkben az iPhone 6 legsűrűbben előforduló hibajeleit vesszük górcső alá.
iPhone 6S alaplapi változások szervizes szemmel iPhone 6S alaplapi változások szervizes szemmel
2015. július 10.
A hamarosan megjelenő iPhone 6S készülékkel kapcsolatosan már egyre több és több hírmorzsa jelenik meg a világhálón. A várható változások között tartják számon a Force Touch funkció bevezetését, a kamera teljesítménynövelését, valamint a Qualcomm LTE chip sebességének megduplázását. Az új iPhone 6S valószínűleg feljavított NFC hardvert tartalmaz majd, ezenkívül kisebb és hatékonyabb chipeket kap, valamint új flashmemóriát, melynek minimum kapacitása az iPhone 6 és iPhone 6 Plus-nál már megismert 16 GB lesz.