iPhone szerviz

iPhone szervizünk rövid története

Az iPhoneSzervizBuda.hu - mint az első magyarországi látvány iPhone szerviz - 2013-ban nyitotta meg a kapuit a nagyközönség előtt. Elsődleges célunk az volt, hogy a gomba mód szaporodó Apple (ezen belül is kifejezetten az iPhone-ra specializálódott) szervizek közül, mind hozzáértésben, mind a szolgáltatásunk színvonalával kiemelkedjünk a többiek közül.

Az alapkoncepciónk egyszerű volt: az iPhone tulajdonosok az egész élete a telefonjukban van. Személyes adatok, képek, videók, egyszerűen minden, amit féltett kincsként őriznek, és semmiképp sem szeretnének megosztani akárkivel. Ezért találtuk ki a látványszerviz koncepciót. iPhone szervizünkben javításaink 90%-a egy órán belül elkészül, így a helyszínen megvárható, illetve a tulajdonos saját szemével végig is követheti a szervizelési folyamatokat. Számunkra vevőink bizalmának elnyerése, majd annak megőrzése a legfontosabb. Ahogy az alapkoncepció meghatározta szervizünk kialakítását, úgy bővítettük tovább kényelmi szolgáltatásainkat is (kávégép, vízgép).

 

Látványszerviz

 

Ami a szakmaiságot illeti, büszkék vagyunk arra, hogy szervizeseink különösen jól képzett elektroműszerészek, akik több éves iPhone szervizelési tapasztalatokkal rendelkeznek és olyan iPhone javításokat is képesek megoldani, amire sok más konkurensünk nem képes. Jellemzően az iPhone tulajdonosok csupán generációkat cserélnek, márkát nem. Erre felkészülve szervizünkben az összes létező iPhone generáció szervizelését magas szakértelemmel végezzük. Ezen felül foglalkozunk minden Apple termékkel, külön hangsúlyt fordítva az utóbbi évek második legnépszerűbb almás termékére az iPad-re.

Amire büszkék vagyunk

Az iPhone szervizek közül az iPhoneSzervizBuda.hu úttörőként alkalmazta a következőket:

  • Mi alkalmaztuk először a látványszerviz koncepciót (azóta már sokan léptek a nyomdokainkba ezen az úton).
  • Elsőként adtunk 6 hónap garanciát az általunk végzett javításokra a független Apple szervizek közül.
  • Ugyancsak elsőként gondoltunk a nem Budapesten (vagy vonzáskörzetében) élő iPhone tulajdonosokra, akik a lakhelyükhöz közel nem tudják profi iPhone szervizbe vinni készülékeiket. Nekik találtuk ki a szerviz futár szolgáltatásunkat, mely az ország egész területén élőknek, kényelmes és biztonságos módon "viszi el" szakértelmünket.
  • Szervizünk közvetlen szomszédságában található stratégiai partnerünk az iPhoneTok.hu, ahol prémium kategóriás Apple kiegészítőket (tokokat, fóliát, kábeleket stb.) lehet beszerezni akár a szervizes várakozás alatt. A garancián túli iPhone szervizek közül a legnagyobb számú és különösen aktív közösségi média oldalt kezeljük.

 

iPhone szervíz / iPhone 5 felnyitása

Összegzés

Az iPhoneSzervizBuda.hu alakulása óta eltelt rövid idő alatt vitathatatlanul az iPhone szervizek egyik vezető szereplőjévé nőtte ki magát. Hiszünk benne, hogy fejlődésünk töretlen marad, és ügyfélközpontú hozzáállásunk, valamint szakértelmünk révén további sikeres évek állnak előttünk. Szolgáltatásaink folyamatos fejlesztéseivel szeretnénk továbbra is az élen járni, és kiszolgálni minden hozzánk érkező (postán elküldött vagy személyesen behozott) készüléktulajdonost a legmagasabb szinten.

 

Interjú

 

Interjú Szabó Gáborral, az iPhoneSzervizBuda.hu tulajdonos-ügyvezetőjével

 

Rövid bemutatkozás

Szabó Gábor: 2008-ban kerültünk először kapcsolatba az Apple termékeivel. Egy iPhone 3G-vel indult pályafutásunk, amit még saját felhasználásra vásároltunk. Azóta mindegyik generáció megfordult már kezeink közt. Maximalista beállítottságunk révén, hamar létrejött az összhang köztünk. Akárcsak az Apple, mi is a tökéletességre törekszünk, emiatt is vágtunk bele először a kiegészítők forgalmazásába még 2010 végén, az iPhone 4 megjelenésekor. Rengeteg újdonságot sikerült behozni az országba külföldi partnerünknek köszönhetően. Sok tapasztalatot gyűjtöttünk össze az évek során, és szerencsére nagyon sok embernek tudtuk megadni azt, amit addig nem sikerült beszereznie. A magyarországi Apple közösség nagy része megismert minket, rengeteg dicsérő mondatot hallhattunk az elmúlt években.

 

Mikor és miért fogalmazódott meg benned, hogy iPhone szerviz tulajdonos legyél?

Sz.G.: A 2012-es év végén kezdtünk el gondolkodni egy iPhone szerviz létrehozásán. Sok vásárló hozta be a készülékét az üzletünkbe, hogy sajnos összetörte, és venne rá inkább egy tokot, hogy ne fordulhasson elő újra. Ugyanakkor nem tudnánk-e egy jó iPhone szervizt ajánlani, ahol megcsináltathatná. A sokadik ilyen eset után fogalmazódott meg bennünk, hogy nem máshova kell irányítani a már megszerzett ügyfeleket, hanem itt kiszolgálni helyben. Aztán az elhatározást tett követte, és így nyílt meg 2013. június 3-án az iPhoneSzervizBuda.hu, amely rekordnak számító kevesebb, mint egy év alatt piacvezetővé vált az országban.

 

Az elhatározást milyen jellegű előkészület követte a fizikális nyitásig?

Sz.G.: 2013 februárjában kezdődtek az előkészületek, az iPhone szerviz területének megálmodása, alkatrész rendelések, gépek beszerzése, bútorok és dekorációk elkészítése. Megvizsgáltuk a konkurenciát itthon és külföldön egyaránt és lépésről lépésre terveztük meg a koncepciót. Csak azt a kérdést tettük fel folyamatosan magunkban, mit lehetne jobban és másképp csinálni egy iPhone szervizben, mint a többiek? Legyünk gyorsak, ne kelljen az embereknek nélkülözniük a telefonjukat, mert benne van az életük. Szinte sehol nem lehetett megvárni a szerelést, mindenki 1 munkanapra vállalta minimum a javításokat. Ezt a Magyarországon megszokott kényelmet rúgtuk fel azzal, hogy nálunk mindenki megvárhatja, míg elkészül a készüléke, nem egy sötét, elzárt helyen javítunk, mert az nem bizalomgerjesztő, javításaink az emberek előtt történnek. Az iPhone szervizünkben kialakítottunk egy kis váróhelyiséget, ahol kényelmesen leülve tud várni az ügyfél, a várakozás alatt kávéval, üdítővel, ásványvízzel kínálunk mindenkit, olvashat, internetezhet, beszélgethet velünk, szakmai tanácsokat tudunk adni ingyenesen. Mások akartunk lenni, jobbak akartunk lenni, másképp akartunk gondolkodni. A visszajelzések alapján jól sikerült. A konkurencia további vizsgálata alapján azt látjuk, hogy a többi szerviz is felébredt, és próbálnak szolgáltatásban is minőséget kínálni, ezzel elősegítve az iparág minőségi javulását.

 

Mit láttál a legnagyobb kockázatnak egy iPhone szerviz üzemeltetésében?

Sz.G.: A háttér adott volt, a keresletet fel tudtuk jó előre becsülni, ezek miatt nem aggódtam. A legnagyobb kockázatnak azt tartottam, hogy szakmailag is el tudjuk érni azt a szintet, amellyel elégedettek lehetünk. Be is igazolódott, hogy ez a legnehezebb része egy iPhone szerviz működtetésében, megtalálni a kiemelkedő szakmai tudással rendelkező munkatársakat. Nagyon sok időbe, munkába, utánajárásba került, mire összeállt a jelenlegi csapat, de azt tudom mondani, hogy megérte. Viszik a hírünket szerte az országban, emberileg és szakmailag is kiváló emberek dolgoznak nálunk.

 

Mi a nehezebb: kitalálni egy koncepciót vagy megvalósítani?

Sz.G.: Ötlet szinten rengeteg dolog van, amit még szeretnénk megvalósítani, ezek kigondolásával sosem álltunk hadilábon, szerencsére kreatív, sikeréhes emberekkel vagyunk körülvéve. A megvalósítás már egy másik történet. Sok időre, sok munkára van szükség mindehhez, és azért vannak fizikai korlátaink is. De ahogy eddig, ezt követően is azon dolgozunk, hogy folyamatosan fejlesszük magunkat.

 

Hogyan alakult az iPhone szerviz nyitása utáni 3, 6, 9, 12 hónap?

Sz.G.: Az első 3 hónap az ismerkedéssel telt. Az árukészlet folyamatos fejlesztésével, a géppark kibővítésével. Kezdetben összesen hárman voltunk, és heti 4 napot voltunk nyitva. Aztán utána már nem emlékszem semmire. Napról napra egyre több a munkánk, jelenleg tízen dolgozunk a szervizben, heti 6 napot vagyunk nyitva reggeltől estig. Több, mint 4500 készüléket javítottunk meg 1 év alatt, nagyobb vállalatoknak a flottáit szervizeljük. Reméljük, hogy van még előre.

 

Mit gondolsz a szerviz jelenéről, illetve az Apple szervizelési iparág jelenéről?

Sz.G.: Amíg vannak iPhone-ok, addig lesz iPhone szerviz is. Az Apple is felismerte, hogy néhány dolgot jobb szervizelni, mint kicserélni a készüléket. Nagyobb városokban az Apple Store-okban már megvárható a javítás, és ugyanúgy előtted történik, akárcsak nálunk. Ebben mi voltunk az elsők. A perifériák cseréjét egy kis szakmai tudással rendelkező személy is tudja cserélni a megfelelő eszközök birtokában. A nagyobb kihívás az alaplapi javításokban van. A sok kerámia IC és ragasztott alkatrészek eléggé megnehezítik a javítást, hála az Apple-nek, de azért találunk rá megoldást.

 

Mit gondolsz a szerviz jövőéről, illetve az Apple szervizelési iparág jövőéről?

Sz.G.: Előbb említettem, hogy az Apple is szervizel már egyszerűbb perifériákat, ilyen például akkumulátor csere. Igaz, hogy a piaci ár háromszorosáért, de hát ők az Apple. Korábban, ha bármi probléma volt, akkor cserélték a készüléket, ami a védjegyükké is vált. Ebben változtatni kényszerültek, ami valljuk be, racionális döntés volt a részükről. A mi jövőnkről elöljáróban annyit szeretnék megemlíteni, hogy amíg van itthon beteg iPhone, addig mi szolgálatban fogunk állni.

 

Interjú / Sipos Gábor

 

Interjú Sipos Gáborral, az iPhoneSzervizBuda.hu szervizvezetőjével

 

Rövid bemutatkozás

Sipos Gábor: Gyerekkorom óta körbevesz az elektronika, mivel édesapám is elektronikai műszerész, mindig is érdekelt, hogy egy eszköz hogyan működik. Hogy lehet szétszedni, milyen belülről, milyen elven alapul a működése. Már gyerekkoromban is, ha kaptam egy kis rádiót, rögtön szétszereltem, hogy megnézzem belülről. Persze nem mindig sikerült úgy, ahogy kellet volna, ilyenkor jött édesapám és megmutatta mit rontottam el.

 

A középiskolát elektronikai szakon végeztem el, utána pedig a technikusi vizsgát is letettem. Jelenleg tanulmányaimat végzem a BME-n, mint termék és formatervező, valamint az Óbudai Egyetemen, mint villamosmérnök. Mobiltelefonokat a középiskolai éveim után kezdem javítani, amikor is felvettek a T-mobilhoz szervizesként. 3 év alatt, amíg itt dolgoztam széleskörű rálátást és tudást szedtem össze minden típusú mobiltelefonról. Kimondottan Apple termékekkel 3 éve kezdem el foglalkozni, első körben főleg iPhone-okkal, majd később bővítettem a palettát iPad-ekre és MaBook-okra illetve iMac-ekre is.

 

Szervizesként kezdted a pályafutásodat az iPhoneSzervizBuda.hu-nál, aztán szervizvezetővé léptél elő. Milyen felelősséggel jár ez a pozíció és mit érzel a legfontosabb különbségnek a két pozíció között?

S.G.: 2013 nyár elején egy közös ismerősünk (aki alkatrészeket szállított nekem is, és Szabó Gáboréknak is) szólt, hogy szervizest keresnek egy újonnan nyíló iPhone szervizbe. Eljöttem, beszélgettünk egy kicsit majd egy hét múlva már el is kezdtem szervizesként dolgozni az iPhoneSzervizBudánál. Az üzlet nagyon gyorsan fejlődött, és bővítenünk kellett, új munkatársakat vettünk fel. Ez viszont magával hozta azt a tényt is, hogy valakinek felügyelnie kell az egész iPhone szervizt, illetve a szervizelési folyamatokat is, hogy az ügyfelek mindig kiváló minőségű munkát kapjanak. Elég sokáig keresgettünk, hogy ki lehetne ez az ember, míg végül rájöttünk, hogy az a legkézenfekvőbb megoldás, ha én vállalom el ezt a munkakört. Elég nagy váltás volt ez számomra, mivel ezután már nem az volt a feladatom, hogy telefonokat javítsak, hanem hogy felügyeljem a teljes folyamatot, amit a többi kolléga csinál, tanácsot adjak nekik. Először kicsit furcsa volt, hogy én koordinálok az iPhone szervizen belül, de hamar beleszoktam és azóta is igyekszem a legjobbat adni magamból minden nap.

 

Milyenek a tapasztalataid az ügyfelekkel?

S.G.: Szerencsére sikerült az iPhone szervizhez egy olyan ügyfélkört kialakítanunk, akik szívesen járnak hozzánk. Nagyon ritkán fordul elő problémás ügyfél, és Ők is örülnek miután megoldottuk a gondjukat. Ellentétben sok üzlettel, nálunk tényleg az Ügyfél az első így nem szokott soha panasz lenni.

 

Mi volt a legviccesebb, legnehezebb iPhone javítás, ami a pályád alatt eddig megtörtént veled?

S.G.: Volt rengeteg érdekes szituáció az életemben a munkám során, de elég nehéz így kiragadni egyet. Ami a legérdekesebb szituáció volt itt az iPhone szervizünkben, talán az, amikor egyik ügyfelünk behozott egy iPhone 5-öt, aminek a háza 24 karátos aranyból készült. Úgy kellet szerelnünk, hogy két „testőr” a szervizes nyakába szuszogva azt nézte, nehogy valahol megkarcolódjon a telefon. Ha jól emlékszem egy dock csatlakozót kellet benne cserélni, mert nem vette a töltést. Természetesen megoldottuk, hibátlanul adtuk vissza a készüléket és az ügyfél is elégedett volt, hogy rugalmasan kezeltük az ügyét.

 

Mit gondolsz a különböző iPhone generációk szervizelési tapasztalatairól?

S.G.: Elég széles a paletta, ami a szerelést illeti. Az Apple összes terméke nagyon nagy precizitással van megtervezve és összeszerelve. Ennek köszönhetően a szerelésük is nagy gyakorlatot kíván. Az iPhone-ok szerelése nevezhető talán a „legkönnyebbnek” ami azért szintén nem annyira egyszerű. Ha az utóbbi iPhone-okat nézzük (leszámítva a 6/6Plus-t) 4/4S, 5/5S, óriási különbség nincs köztük. Maga szisztéma hasonló, illetve a rögzítési és illesztési megoldások is. iPhone-ok közül talán az első generáció, amit a legnehezebb szerelni, azt is azért, mert az alumínium háznak az illesztése annyira masszív, hogy nem lehet úgy szétszedni, hogy az egy minimálisan ne látszódjon meg rajta.

 

Az iPad-ek szerelésének a legnehezebb része, hogy az érintő ragasztva van a házhoz és bármilyen alkatrész cseréjéhez ezt az érintőt először le kell melegíteni róla, majd a végén visszaragasztani egy speciális ragasztóval. Ez egy elég időigényes folyamat, ami miatt nem tudjuk őket azonnal javítani, csak ha nálunk hagyja az ügyfél, legalább 1 napra.

 

Legnehezebbek és legidőigényesebbek szerelési szempontból az iMac-ek és a Macbook-ok. Ezek annyira kompaktan vannak összerakva több helyen ragasztási megoldásokkal, hogy szét- és összeszerelésük csak többéves Apple szervizelési tapasztalattal ajánlott. Nagyon sok kis apró hibát lehet véteni, amit észre sem vesz az ember, csak akkor, mikor összeszerelés után valamilyen funkció nem működik.

 

Milyen javításokkal birkózol meg saját magad, és melyikkel kell a kollégáidhoz fordulni?

S.G.: Ha valaki kiesik a munkából betegség, vagy szabadság miatt, akkor nekem kell helyettesítenem. Így nekem gyakorlatilag mindenhez kell értenem, amit itt az iPhone szervizben csinálunk, legyen az egy alkatrész csere vagy egy panelon lévő IC cseréje. Persze akadnak olyan problémák, ami kapcsán én is kikérem egy tapasztaltabb kolléga véleményét, de mindent meg kell tudnom csinálni. Arról nem is beszélve, hogy ha egy új kolléga jön, azt nekem kell betanítanom, úgyhogy értenem kell hozzá.

 

Tapasztalataid alapján melyik az iPhone-ok leggyakrabban meghibásodó alkatrésze? Ha lehetséges, akkor hogyan tudunk a meghibásodás ellen védekezni?

S.G.: Az iPhone-ok legnagyobb ellensége még mindig az ember, javításaink nagyrészt vagy összetört, vagy beázott készülékek. Ez igazából minden elektronikai eszköz mumusa. Persze vannak kimondott típushibák, amik egy-egy modellre jellemzőek. Ilyen például a 4S-es készülékek Wi-Fi IC meghibásodása, vagy az iPhone 5 bekapcsoló gombjának elromlása. Ezek ellen túlzottan nem lehet védekezni, mivel konstrukciós hibákból erednek. Minden esetre mindenkinek ajánlanék egy jó iPhone tokot, az rengeteg esetben mentheti meg a készülékünket egy komolyabb töréstől. Igaz sokan azt mondják, hogyha rátesz egy tokot, akkor már nem lesz olyan „szép” az iPhone, de amikor súlyos tízezreket kell fizetni egy összetört kijelző miatt, mindenki átgondolja ezt.

 

Mit gondolsz az örök vitatémáról: eredeti vagy utángyártott alkatrész alkalmazása szervizelésnél?

S.G.: Igazából sok mindent nem lehet ezen vitatkozni, mivel az Apple nem gyárt eladásra alkatrészeket, így nem lehet hozzájutni csak utángyártott alkatrészekhez. Természetesen mi is kapcsolatban állunk olyan cégekkel, akik közvetlen begyártanak az Apple-nek alkatrészeket. Hozzánk is ezek az alkatrészek jutnak el, csak erre nem tehetik rá a hivatalos Apple pecsétet. Így paramétereiben és minőségében is megegyező alkatrészekkel tudunk iPhone szervizünkben dolgozni, de nem mondhatjuk rá azt, hogy gyári. Hivatalos gyári alkatrészhez csak akkor tudunk hozzájutni, ha veszünk egy új iPhone-t, azt lebontjuk és alkatrészként értékesítjük tovább, ez viszont annyira nem gazdaságos, hogy mindent így szerezzünk be.

 

Milyen a saját készüléked és mennyire vagy megelégedve vele?

S.G.: Egy Space Grey 5S-es készüléket használok úgy fél éve. Maximálisan meg vagyok vele elégedve, nagyon szeretem. Nem volt még ilyen jó telefonom soha, persze lehet kicsit elfogult vagyok, de tényleg a leggyorsabb és legmegbízhatóbb telefon, amit valaha használtam.

 

Sok ismerősöd/barátod/rokonod próbálja "kihasználni" hogy szervizvezető vagy egy iPhone szervizben?

S.G.: Hogy "kihasználni" az nem a megfelelő szó erre, inkább csak tudják, hogy ezzel foglalkozom és engem keresnek, ha ilyen jellegű problémájuk van. Természetesen minden ismerős akinek iPhone-ja van, engem keres meg először, ha bármi baja van a készüléküknek. Őket ugyanolyan ügyfélként kezeljük, mint bárki mást, maximum annyi előnyük van, hogy nem kell bejönniük az iPhone szervizünkbe, hanem valahol találkoznak velem és én behozom a készüléket.